View Full Version : State-Run Chinese Paper Runs American Satire as Actual News

08-09-2013, 01:25 PM
Aug. 8, 2013 8:30pm Becket Adams 24

The Washington Post Co. agreed Monday to sell its newspaper for $250 million in cash to Amazon founder Jeff Bezos.

News traveled quickly as pundits and journalists gossiped back and forth about what the sale would mean for the future of journalism.

A couple of humor sites, including The Onion, got in on the action:
However, at least one news organization didn’t get some of the jokes about the sale.

China’s state-run Xinhua news agency fell for a New Yorker Andy Borowitz article that “reported” Bezos had purchased the Washington Post accidentally by clicking on the wrong button.

“Amazon founder said the acquisition of the Washington Post” was because of “an unintentional mouse click,” a roughly translation of the Xinhua report reads.

Again, the Xinhua report is based on New Yorker humor columnist Andy Borowitz.

“Mr. Bezos said he had been oblivious to his online shopping error until earlier today, when he saw an unusual charge for two hundred and fifty million dollars on his American Express statement,” the New Yorker author wrote in his column.

As of this writing, Xinhua editors still haven’t gotten the gag – the story is still on their site:
Read More>http://www.theblaze.com/stories/2013/08/08/state-run-chinese-paper-runs-american-satire-as-actual-news/

http://i686.photobucket.com/albums/vv230/upyourstruly/whatdifference_zpsb08adc41.jpg (http://s686.photobucket.com/user/upyourstruly/media/whatdifference_zpsb08adc41.jpg.html)
Honestly, how are they or anyone else supposed to know nowadays, our media is a joke.